PUFF KENTANG....


SALAM....

Hai...shat ke..?
Maaf la ye.pepagi dah tayang puff kentang......nie.. ..mana lah tahu ada yg terliur bole wat untuk minum petang nati
Cuti2 ni tak kemana ke...liza ..tak g mana pun..lepak je kat umah....lgpun dalam keadaan cuaca yg tak menentu ni...malas nak kuar...golek2 atas katil lg sedap!!!!



Bila cuaca yg tak menentu ni perut pun apa lg asyik berkeroncong jer..hehehe....selongkar peti sejuk tengok apa yg ada...rupa2nya ada inti karipap dan kulit puff ni...rasanya dah lama beli....tapi baru nampak dalam peti sejuk...ha macam mana tu ye...!!!!
Inti karipap nie...minggu lepas punya..yg lebih tu liza frozenkan....bila2 nak guna senang...ye tak!!!
Suri rumah kena kreatif...supaya keje tu jd senang...betul tak?ada yg sokong tak..hehehe...
Dalam puff nie liza masukkan telur rebus...yg di belah 4.....konon2 lain la sikit..hehehe




Apa2 pun jom kita intai resepi puff kentang ni ye....

PUFF KENTANG
1 bungkus kulit puff jenama KAWAN~bole di beli di k4
Inti karipap secukupnya...
1 biji telor di pukul sekejap
Sedikit bijan itam
Beberapa biji telur secuupnya~rebus dan di belah 4



CARANYA....
Keluar kulit puff dan biarkan pada suhu bilik
Panaskan oven terlebih dahulu
Bubuh inti dan telor di tengah2 kulit puff tu dan lipat jadikan 3 segi...tekan2kan hujung kulit puff tu menggunakan garfu...
Bila dah siap cucukkan permukaan puff tu dengan garfu....dan sapu kuning telor diatas permukaan puff dan tabur ngan sedikit bijan itam..
Bakar selama 30 minit pada suhu 180

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 ulasan:

~~zAnAfAhMi~~ berkata...

Slmt pagi Liza, akak masih belum capai hajat buat puff apa2pun sb kat sabah ni susah betul nak dpt kulit puff.
Teringat masa sekolah2 dulu, mak selalu buat tp buat sendiri kulit tu, terror org dulu2 kan?

zila4ever berkata...

salam kenal liza..dah lama x makan puff..biasa buat inti tuna jew..sbb senang x yah susah2...he hehee

Catat Ulasan

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...