KEK PISANG BERANGAN....


SALAM SEMUA....

Liza harap semuanya sihat ari ni....dah masak ke...
Cuaca kat kl ni ujan dri petang semalam...kilat sambung menyambung....nak g antr yong kat stesen LRT pun rasa takut jer bukan apa kekadang tu kita ni punya berhati2 bawak kete dalam ujan takot tercium kete orang....jer!
Ari ni pun ujan lg tapi tak lah selebat malam tadi..biasala kl kalo ujan jer pastu banjir kilat....aleh2 tdo dalam air..ha sape nak jawab!!!!apa2 pun kita patut  bersyukur setiap apa yg ALLAH turunkan ada hikmahnya....



2 @ 3 ari ni liza memang sibuk sikit...kekadang tak tau apa yg sibuk sangat tu....hehehe
Minggu depan kena g kluang lak ada pertandingan boling...hiss liza ni bukan la pro....baling bola pun bnyak ke longkang....hehehe.....tapi jangan sampai bola g ke belakang sudah la.....hehehe......kalo bola ke belakang tu rasanya malu besar...macam nak sorok kepala dalam baju lak nati...hahaha.....hehehe....

Okla macam ni punya cerita..resepi kek pisang ni liza dapat dri blog dari dapur ct...kebetulan pisang memang ada daripada rosak liza pun apa lg.....wat kajian kat dapur tu...dan ni la hasilnya....hehehe....




KEK PISANG BERANGAN...
Resepi asal ~dari dapur ct
Di olah oleh~dari dapur liza


BAHAN BAHAN...
3 biji pisang berangan~di lenyek...
1/2 cawan minyak masak
1 3/4 cawan tepung gamdum
2 sudu kecik b powder
1/2 cawan kastor sugar
2 biji telor
3 sudu besar susu cair
1 cawan white melon seed( kuaci labu)~bakar sekejap


CARANYA....
Masukkan semua bahan ke dalam bekas dan kacau sebati menggunakan whisk...bila dah sebati baru masukkan minyak masak..gaul sampai sebati..pastu masukkan dalam bekas muffin pun ok jugak..bakar 180~ 20 minit....

Ct izinkan liza kongsi resepi kek kat sini pulak ye.....tq ct...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...