PENGAT PISANG.....


SALAM ....SEMUA..

Dah abis keje umah...
Macam tu la...suri rumah pg buat sarapan tghari masak.....petang sibuk kat dapur siapkan minum petang...masak dan masak......tak kisah la asalkan bahgia..ye tak?
Ari tu liza pg kluang singgah jap kat air itam....orang lain sibuk beli pasu...liza macam biasa cri pisang tanduk jer....lg pun murah sikit kot kt kluang pisang tanduk ni....



Sebenarnya ari nie tak leh nak celoteh pepanjang tghari ni nak ke PD jap nak jemput nabila kat sekolah..dia demam....risau jugak kalo demam lelama nie.....sebelum g tu kena masak dulu..balik nati senang,,,semua dah siap...eemmm


PENGAT PISANG TANDUK...

BAHAN BAHAN...

2 biji pisang tanduk
Santan pekat  secukupnya
Gula secukupnya
Sedikit garam
Beberapa helai daun pandan di simpul
Sedikit air biasa


CARANYA
Pisang di potong serong..masukkan ke dalam periuk bersama daun pandan,gula dan sedikit air...bila pisang dah lembut baru masukkan santan pekat....bila rsa dah ok tutup api dan bole la di hidangkan....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 ulasan:

~~zAnAfAhMi~~ berkata...

Pisang tanduk favourite kami sekeluarga tapi susah betul nak jumpa, kat area Johor memang banyak kan?
adoii..nak cari pisang tandok pulak, terlior tengok pengat Liza...

zila 4ever berkata...

salam liza,
cantiknya colour pisang tue..dah lama jgk x makan pengat pisang..makan sejuk2 mmg sedap kan.:)

DaRi DaPuR LiZa berkata...

salam zana.....memang susah nak jumpa pisang tanduk ni...kat johor memang bnyak murah lak tu....

DaRi DaPuR LiZa berkata...

salam zila.....pengat pisang ni memang kegemaran kami sekeluarga...sebab tu setiap kali g kluang mesti singgah air itam...hehehe

Catat Ulasan

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...