COKELAT BUAT YG JAUH....DI SANA !!!!


SALAM...

Dah tido ke????
Malam ni malam minggu apa lagi tdo pun lambat la ni....temankan hb tengok tv...sambil2 tu N3 kan gambar cokelat ni....
Cokelat ni liza buat tghari tadi..untuk dikirimkan pada anak saudara...budak2 tentu suka makan coklat...ni kan....jaga2 jangan sampai gigi ilang sudah la ye...-}

Add caption
Hai tak lama lg kilang2 yg buat cokelat ni tutup ler nampaknya....bungkus!!!! sebab kita semua dah pakar dalam buat cokelat ni...hehe.......
Masa liza tangkap gambar ni..cokelat ni baru jer kuar dari freezer.tu yg nmpak berpeluh2 tu......



Sebenarnya tak susah mana pun nak buat cokelat ni...senang sangat..terpulang pada citarasa masing2 nak letak filing apa.....kena kreatif  lebih kurang cam tu la...
Liza cuma masukkan badam dan peanut butter jer...dalam cokelat ni...



BAHAN BAHAN....
Cokelat secukupnya...liza beli cooking cokelat yg tak ada lebel...ada dijual di kedai2 yg menjual barang kue
Badam secukupnya~bakar dulu sampai betul2 masak
Peanut butter secukupnya...

CARA NYA...
Masak cokelat cara double boiler...bila dah cair cokelat tadi tuangkan dalam acuan dan masukkan badam @ peanut butter dan di simpan di dalam freezer supaya betul2 keras...baru di keluarkan dari acuan...
Ada masa kita buat yg lain pulak ye.....sabo k..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 ulasan:

Shuhaida Kabdy berkata...

wah senang je ye..boleh la nak cuba nie..tqq ye..

DaRi DaPuR LiZa berkata...

memang senang shuhaida kabdy...bole letak macam2 filing..ikut suka kita...jer

ROSE berkata...

cooking choc bole buat choc ke..x keras??

DaRi DaPuR LiZa berkata...

bole tak jadi masallah...saya belajar coklat ni masa di kelantan ari tu...ok jer..cuba la..

CT Delima berkata...

As'salam Liza

Wahh...sedap ni. pemgemar coklat dah datang ni, ada lagi tak ker dah habis..? :)

DaRi DaPuR LiZa berkata...

salam kembali....ct...untuk ct mesti ada lah..jangan risau dan bimbang..hehe....

Catat Ulasan

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...