BISKUT BUAH KANA


hai!resepi ni saya dapat dari kwan kakak saya....lupa pulak namanya....eemmm..pernah jugak buat biskut ni...masa mula2 dapat resepi ni...sedap jgak...rasanya resepi ni dah lama sangat ngan saya....daripada saya sekolah rendah lagi.....la ni saya pun dah abis sekolah....da jd mak orang pun....ap kata kita kongsi resepi ni sama2 ye.....:)


bahan bahan... 
 2 cawan tepung gandum
1 cawan tepung kastad
1 cawan marjerin
1 cawan tepung ubi
3 biji kuning telor
1 cawan gula halus
jem ikut suka

cara cara
 pukul marjerin,gula sampai kembang
masukkan telor satu persatu d ikuti pula dengan tepung ubi dan tepung kastad tadi
masukkan tepung gandum sedikit demi sedikit,blila adunan menjadi lembut dan kental...tidak melekat di tangan berhenti memasukkan tepung tadi walaupun masih ada baki....
masukkan ke dalam acuan  buah kana...tekan2kan ,keluarkan dan masak...
sapu jem ketika panas2,biarkan sejuk dan di tangkupkan....
selamat mencuba......


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...