NASI GORENG...RINGKAS DAN MUDAH....



ASSALAMMUALAIKUM....

Syukur tak terhingga pada yg maha ESA kita masih berada di atas bumiNYA ini,,,,,,
Apa khabar ?besar harapan liza agar semuanya berada di dalam keadaan sihat...dan terima kasih liza ucapkan pada yg sudi singgah ke blog liza nie....

Biasanya bila bulan puasa ni..kaum ibu dah abis idea nak masak apa untuk dihidangkan pada keluarga yg tercinta..kita ni kalo bole nak masak yg sedap2 jer untuk dihidangkan masa berbuka ye tak?
Semalam liza berbuka dengan menu yg agak mudah dan ringkas...nasi goreng jer..hehhe...syukur alhamdulilah
walaupun ianya mudah dan ringkas tpi sedap kata anak2 liza ni...wah dah perasan la pulak!!!!!



Nasib baik anak2 liza tak berapa cerewet bab makan2 nie....kira x kisah sangat la...
Teringat kata2 arwah mak,masak apa yg anak dan suami suka supaya tak membazir,kalo kita masak beria2 tpi tak makan pun susah jugak,dah kira membazir la pulak.....eemmm

BAHAN2 UNTUK NASI GORENG KAMPUNG
1 mangkuk nasi peroikan dulu nasi tu
5 sudu besar sambal belacan jika nak pedas lebihkan
2 biji telur
Udang @ sotong
Sayur kangkung secukupnya
Garam dan serbuk perasa
Sedikit minyak


CARANYA...
Panaskan minyak,masukkan sambal belacan,sotong@ udang..biarkan sekejap...masukkan telur kacau2kan supaya rata..bru masukkan nasi,kangkung,garam dan serbuk perasa..bila rasa dah ok bole la di hidangkan....



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 ulasan:

Kak Noor berkata...

Kalau x selera nak makan nasi putih semasa sahur, boleh juga goreng nasi. Sedap juga...

DaRi DaPuR LiZa berkata...

ye betul kak noor,janjisemua suka..keje pun senang..hehheh

Catat Ulasan

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...