RAINBOW CUP CAKE...JD KE....HEHEHE



SALAM SEMUA....

Agak lama jugak liza tak brsiarankan....wah! dah perasan jd DJ la pulak...hehehe...maklumlah suri rumah bnyak benda yg mesti di bereskan.....pagi antr anak g sek...tghari ambik..petang g tusyen pulak....mahu tak letih...tapi dah tugas ..buat jer la....

Apa2 pun liza nak ucapkan terima kasih pada yg sudi singgah ke dapur liza ni.........macam yg selalu liza katakan semoga kita dapat kongsi resepi ni bersama2....



Hai kek rainbow ke nie,macam tak jd jer rainbow nya tu,sabo jer la ye....buat kek yg comei2 nie kena bnyak sabar...kan sabar tu separuh dri iman,liza ni agaknya kurang sabar kot..tu yg kek tak berapa nak jd pelanginya tu.....hehehe...agaknya pelangi ilang di sebalik awan!!!!!hahaha.......apa2 la janji kek ni sedap....

Kebetulan semalam ada orang tempah kek caramel,ada 3 biji putih telor yg tak digunakan,daripada buang jer putih tu liza buat cup kek nie....tak rugi mencubanya..memang sedap..!!!!


Orang dulu2 kalo buat kek kena pukul sehala..kena ikut putaran jam....penah dulu liza wat kek ngan arwah mak....arwah pesan pukul cam nie,tapi bila terbehenti...mula lupa....nak mula dari mana....tu yg main belasah jer!!!!hahaha.....bila bakar kek tu tak berapa nak jadik....arwah mak pun bising...ni mesti pukul ikut suka ati jer....patut tak berapa nak jd...hehehe.....hai rasa rindu pulak kat arwah mak....semoga arwah mak tenang di sana....al fatihah......amin!!!


RAINBOW CUP CAKE

BAHAN BAHAN....
1 1/2 cawan tepung gandum
2 sudu kecik baking powder
1 sudu kecik garam
1/2 cawan butter~suhu bilik
3/4 cawan gula kastor
3 biji putih telor
1 sudu kecik esen vanila
3/4 cawan susu segar
Perwarna ikut suka
Bekas cup kek @ muffin secukupnya
Buttercream secukupnya



~Panaskan oven terlebih dahulu
~Ayak tepung,baking powder dan garam ketepikan
~Dalam bekas mixer pukul butter ngan gula sampai kembang dan gebu
~Masukan putih telor satu persatu hingga abis..pukul lagi sampai gebu dan ringan
~Masukkan esen vanila
~Perlahankan mixer masukkan adunan tepung di selang selikan dengan susu segar...
~Ataupun bole juga gunakan spatula gunakan kaedah kaup balik...
~Bila dah sbati bahagikan adunan kepada beberapa bahagian dan di warnakan ikut suka...
~Masukkan adunan dalam bekas cup kek @ bekas muffin picit sikit2 setiap warna tadi
Bakar pada suhu 180 ~15 minit
~Bila dah masak...hiasla ikut suka...

Resepi ni liza dapat dari blog MASAM MANIS...terima kasih ye ita,izinkan liza kongsi resepi di sini pulak ye.......

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 ulasan:

Errah berkata...

akak...bestnyer..mintak satu...!!!

DaRi DaPuR LiZa berkata...

silakan......x apa...ambik jer hehehe

Catat Ulasan

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...