KEK ALUNAN KASIH....



SALAM....

Petang ni mendung jer kl ni...rasanya mcm nak ujan....ujan pun x apa...sejuk cikit......tapi sian lak org yg berniaga tu ye....tapi ujan rahmat tu...apa2 pun kita patut beryukur di atas segalanya...

Resepi kek ni liza dapat dri sorang kenalan di fb...terima kasih kerna sudi kongsi resepi kek ni ye....sedap pulak tu!!!!tak rugila mencubanya.....zaman dulu org kedekut betul kalo kita tanya resepi..tapi zaman dah berubah..la ni semuanya bole cri di tenet..ha canggih betui la....-))
.
2 @ 3 ari ni tenet slow gler..dah macam kura2 demam...terkedek2 jer...hehehe....agaknya dah terlampau ramai yg guna tenet ni..tu yg slow tu kan...apa2 lah!!!



Nak masukan gambar pun ......mak ooiii punyalah lama..berejam....sabo jer lah....kekadang tu idea punya lah bnyak...tapi bila tenet macam kura2 demam ni..ilang semuanya!!!!!


KEK ALUNAN KASIH


BAHAN BAHAN...
1 butter
160 gram gula alus
5 biji telor
250 gram tepung gandum
2 sudu teh baking powder
1 sudu teh esen vanila
100 ml susu cair
Serbuk koko secukupnya
Perwarna ikut suka
Penapis serbuk teh yg kecik...

CARANYA...
Panaskan oven 170'c..terlebih dulu
Sediakan loyang kek 7 x 7,,lenserkan ngan sedikit butter @ margerin
Pukul butter ngan gula sampai gebu,masukkan telor satu persatu...pukul sekejap saje..masukan bahan2 lain..kecuali serbuk koko ngan perwarna...kacau sebati..bahagi kan kepada 3 bahagian dan masukan perwarna ikut suka.....(resepi asal 4 bahagian...liza cuma buat 3 bahagian saje)..
Masukkan bahagian 1 ratakan didalam loyang...ayak sebuk koko di atas adunan tadi..
Masukkan bahagian 2 ratakan di dalam loyang ..ayak serbuk koko.diatas adunan tadi
Masukkan bahagian 3 ratakan di dalam loyang...TAK PERLU AYAK SERBUK KOKO DI ATAS ADUNAN YG AKHIR...
Masukkan dlm oven dan masak lebih kurang 40 minit..cam tu..

Sori ye malam baru sempat nak postkan,petang tadi x sempat..hehehe...sabo jer...




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 ulasan:

I'm Cida- My Photo Blog berkata...

mmg sakit hati bila nk update, line buat hal..
tp apepun, kek itu nampak menarik..perut terus terasa lapar kek..heheheh

DaRi DaPuR LiZa berkata...

betul cida,tenet slow gler....tq cida..nati kalo ada masa bole le cuba ye...hehehe

Catat Ulasan

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...