kue lompang....2


SALAM PG JUMAAT....

Syukur alhamdulilah kita masih bernafas di bumi ALLAH ni...semoga  kita  akan jadi yg lebih baik dari semalam.....ya ALLAH..kau luaskanlah rzeki kami dan ampuni lah dosa2 kami..ya ALLAH.....


Dah sarapan ke..???
Minggu depan kita semua cuti panjang....balik kg tak....???seronok la bole blk kg jumpa sanak saudara...tentu meriahkan.....bnyak perkara yg di bualkan...org kata tak kering air liur la..hehe...



Lompang ni..liza masak petang semalam buat minum petang...liza lupalah sape yg bg resepi ni...apa2 pun terima kasih la ye...izinkan liza kongsi kat dapur liza ni ye...
Jom kita intai resepi kue lompang ni.....

BAHAN BAHAN...

2 1/2 cawan tepung beras..
1/2 cawan tepung ubi
1 !/2 cawan gula pasir
4 cawan air
1 sudu besar air kapur ambik yg jernih je tau
Perwarna ikut suka..
Kelapa putih di gaul ngan sedikit kelapa...



CARA CARA,,,
Panaskan periuk kukus terlebih dahulu....
Masukkan semuanya dalam satu bekas kacau sebati...pastu tapis...
Bahagikan kepada beberapa bahagian dan bubuhkan perwarna ...
Lenserkan acuan ngan sedikit mnyak...tuangkan 3/4 adunan ke dalam acuan lompang..pastu kukus dalam 20 minit...bila dah sejuk keluarkan dari acuan dan bubuh kelapa di tengah2..



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 ulasan:

kak ina kl berkata...

wah sedapnya..rasa nak terjangkit lah pulak

DaRi DaPuR LiZa berkata...

kak ina kl...oo..yeke...berjangkit masak lompang tak apa...jgan yg lain udah ler...hehe

Ummi berkata...

Assalam Liza,salam kenal...akak terjah dr dapur Che CT ni tadi...banyak resepi menarik belaka...keep it up!! ^__^

Catat Ulasan

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...