DAGING MASAK LADA HITAM...


SALAM WAT SEMUA....

Baru lepas antr bby g tusyen kat setiawangsa......sampai jer umah dah tak ada apa nak buat...pusing sana pusing sini...rasa boring lak...maklumlah liza duk quaters tingkat 3 lak tu...mana nak nmpak orang kiri kanan.....tapi dah biasa dah ....hihi

Daging lada hitam ni liza masak tghari td....sedap jugak perencah lada hitam maggi ni...memang dah sedap...liza  cuma tambah sikit2  jer...bg lg sedap..lg..haha...


Punya la sedap sampai mak mertua lalu pun tak perasan la...hihi...makan sampai menjilat jari!!!!!
Wah dah perasan la pulak!!! nasib ler...eemmm

DAGING MASAK LADA HITAM...

BAHAN BAHAN...
500 gram daging ~rebus sampai empuk dan di hiris nipis
1 peket perencah lada hitam maggi
1/2 cawan sos cili
5 sudu besar cili kisar
Kicap secukupnya..untuk hitamkan lg masakkan ni
Sedikit minyak untuk menumis
Garam,gula dan serbuk perasa

BAHAN B
1 biji bawang besar di hiris halus
1 inci halia di hiris halus

BAHAN C
Cili ijau dan cili merah di hiris serong



~Tumis bahan b sampai wangi..masukan daging dan perencah lada itam maggi...dan air rebusan daging tadi..biarkan dalam 2@3 minit baru masukkan bahan2 lain...bila rasa dah ok taburkan bahan c tadi...dan bole la di hidangkan....(masak sampai kuah agak pekat sedikit)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 ulasan:

Kak Noor berkata...

Liza, masakan simple tapi amat menyelerakan. Tak payah nak fikir bahan-bahan lain. Boleh dijadikan koleksi saya ni.

Catat Ulasan

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...