OOPPPSSS ICE CREAM


         SALAM.......
                  Kring...Kring....ice cream....ice cream.....tu dulu cara penjual promosikan ice cream..... 
     masuk alaf baru.....eeemmm ice cream naik van la pulak! siap ada muzik lg....mcm2 kan....ap2 la labuuuu asalkan bahgia!
la ni pulak....kita pulak dah pandai wat ice cream sendri....tak lama lg tutup la kilang ice cream.....yg ad kt malaysia ni....hihi...
                ni nk bgtau...resepi ni saya dapat dari Puan Aznie Rozima...kenalan melalui fb jgak..terima kasih bebanyak kalo tgk dari gambr ni memang la nmpak comot sikit....tpi normal orang mkn ice cream mesti ada comot......ye tak hihi......jgan kata tidak!

                     bila dapat jer resepi ni saya tak sabar2 nk cuba,alhamdulilah menjadi....bila dah jadi seronok sangat....resepi asal setengah adunan jer......tpi saya buat satu adunan terus.....mcm tamak lak kan....hihhi...bukan tamak sebenarnya.....tpi rasa terujaaaaa.... gitu!!!!
            apa2 pun jom kita intai resepi ni......ye...jjjjjooooommmmmm!!!!!!!
                 
    BAHAN BAHAN....
1 tin susu cair
1 tin susu pekat
2 tin susu air suam
2 biji telor
2 penutup esen vanila
4 sudu besar ovelet
pewarna ikut suka
bekas2 untuk masukkan ice cream~untuk bekas saya guna bekas kecik jer...supaya tidak membazir...nati

CARA CARA.
masukkan semua bahan di dlm satu bekas...pukul sampai betul2 kembang.....,
apabila sudah kembang...bahagikan kepada beberapa bahagian....masukkan pewarna ikut suka citarasa masing2..,.masukan dalam bekas...keraskan didalam frezer...senangkan!!!!

SELAMAT MENCUBA......:))

  
           




     

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 ulasan:

khatijah berkata...

salam...blh tak saya campur dg cream jagung...tks

Kak Noor berkata...

Ais krim ni rasa macam beli kat kedai ke? Ovelet tu yang warna kan?

Kak Noor berkata...

Maaf, maksud akak di atas tadi, ovelet tu bahannya warna kuning kan? Kalau sedap, akak nak buat untuk anak-anak. Boleh tahan lama ke?

myza zaza berkata...

2 tin susu air suam..
makna nya pe ye?

Catat Ulasan

get this widget here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...